Alla inlägg under juli 2007

Av virvlan - 8 juli 2007 12:29

Foto: Privat

Nu är de gifta och har lovat varandra evig trohet och dela glädje och sorg i all evighet. Det är vackert med bröllop. Efter en hektisk dag med många måsten och många saker som var tvungna att klaffa så har jag nu pustat ut och sov till 11 idag. Det vet jag inte när det hände sist.


Gårdagen i korthet. Jag åkte upp till Häggenås kl 8 kom dit och rullade upp håret på Sara och satte henne i värme. Hon satt i en halvtimme. Sen fick spolarna svalan och då började vi med sminket. Vi hade provsminkat förr men det blev absolut bästa gången igår så det känns skönt. Jag blev jätte nöjd och det blev Sara också. Sen plockade vi ur spolarna och tuperade och sprayade och fixade frisyre. Vi var 8 personer som sprang om kring och fixade och donade. Det var förutom jag och S hennes tre systrar, mamma och en två sminköser till. Men vi blev alla nöjda med resultaten.

Sen bar det iväg till kyrkan och jag mötte upp blomsterbudet som kom med buketterna mycket vackra. Sen mötte jag upp min toastmaster kollega och vi ställde oss i kyrkan för att dela utt psalmböcker, ris och kyrkoblad.

Akten var mycket vacker och jag fällde en tår.

Sen blev det fest som var jätte lyckad. Tror alla hade trevligt och framför allt brudparet som är det viktigaste denna dag. God mat och en fantastisk tårta, bra hålligång efter middagen och lagom många tal.

Av virvlan - 6 juli 2007 09:18

I morgon ska jag på bröllop och då ska de sjunga den här låten i kyrkan. Svårt att tro att jag kan hålla ögat fritt från tårar.  Den är riktigt fin den här låten. Det är ju dock inte Ted som framför den i morgon : )

För Kärlekens Skull

Utanför fönstret slår våren ut.
Marken blir grön igen.
Allt som var dött, väcks till liv,
det kan också vi.
Så länge vi andas.
Ute till havs styr en fiskebåt.
Längs en fri horisont.
Den gungar så tryggt in mot hamn
som jag i din famn.
Så länge vi älskar.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Högt på ett berg står en katedral,
och pekar upp mot skyn.
Men det är för himlen i dig,
och jorden i mig
Vi älskar varandra.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Lyser som guld, för kärlekens skull
Lyser på oss, för kärlekens skull

Av virvlan - 5 juli 2007 10:20

Namnsdagsbarn: Laila och Ritva

Väder: 22.7  och sol

Mår: Bra
Har: Duschat
Ska: Ut på stan och fixa bröllopspresent, klocka och text till mitt tal.
Borde: Ge mig iväg så jag får det gjort.
Planer för dagen: Ha allt det praktiska inför bröllopet klart. Ska träffa Lars och gå igenom talordningen.
Vill:  sola
Saknar: Marris
Längtar efter: En ansiktsbehandling
Ser fram emot: Att Sally kommer hem

Av virvlan - 4 juli 2007 22:00

Idag har jag haft utflyktsdag. Åkte kl tio upp till Åre. Har inte varit där på länge så jag tyckte det var dags idag. Kom upp och insåg att en hel del har hänt senaste året, den lilla charmiga byn som fanns finns på något sätt inte kvar sen alla byggen slagit upp. Men jag är fundersam på hur butikerna går runt under sommarmånaderna.  Det var en del norrmän där så antar att det är räddningen. Kedjor som Stadium, Jc, Kicks, Nya rum, Intersport Hugo Boss har etablerat sig i Åre, det uppblandat med lokala butiker som Hanson, Peak, Kaktus, Liten i Åre, Toys, Klädbutiken, 1420 så blir shoppingbuden stort. De flesta butikerna har märkeskläder så det är hög modegrad på kläderna i Åre.

Hade hoppats på att hitta något snyggt till mig själv på Kaktus, hade nämligen ett presentkort där men det slutade med blomkrukor från Cult designs serie Viola och en pump till diskmedlet. Presentkortet var på 500 så jag fick lägga till 20 kr. Lagom.

Sen blev det lunch,glass och hemfärd.  Väl hemma satte jag mig på balkongen i solen och läste bok en timme. Varmt och skönt. Dagen avrundades med bio Die Hard 4 .

Av virvlan - 2 juli 2007 10:55

Nämn något som gjorde dig glad igår:Blev glad när jag såg att mormor blev rörd till tårar när vi alla stod runt henne och sjöng ja må hon leva.
Vad gjorde du kl 08 imorse? kom precis hem från morgonpromenaden

Vad gjorde du för 15 min sedan? Pratade med sara i telefonen om kvällens taco middag
Det sista du sa högt? "jag har dåligt batteri så det bryts nog snart..."
Vad har du druckit idag? Vatten, kaffe
Vad var det senaste du åt? Fil med äpple och kanel
Vad var det senaste du köpte? Vattenmelon, yoghurt och gurka
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brunbetsad
Vad är det för väder hos dig nu? Lite småkyligt i skuggan men varmt i solen
Godaste glassmaken? Gammeldags vanilj
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Självklart!
Sover du tungt? Oftast, brukar inte ens röra mig i sängen men nu har jag varit som en pepparsnurra de senaste tre nätterna, ont i magen
Drömmer du mardrömmar? I bland men nu är det länge sen
Trivs du med ditt jobb? Ja, och arbetskompisarna
Favoritklädsel? Det är nog jeans och tröja
Favoritlåt just nu? Surprise surprise - Josefin Nilsson
Vad ser du om du tittar till höger? en stor Snö kudde i soffan
Vad gör dig glad just nu? Att jag har semester
Vad ska du göra härnäst? Gå ut i friskluften
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Utmärkt
Favoritgodis? Center
Kläder just nu? Gröna armybyxor och vitt linne
Sommarplaner? Bröllop och sen blir det att ta dagen som den kommer, 30 års kalas i början av aug, jobb
Hur många kuddar sover du med? En
Spelar du ngt instrument? Nä tyvärr, önskar jag kunde spela gitarr
Morgon eller nattmänniska? Morgon. vaknar sju även fast jag har semester... tungt.
Vad är viktigast för dig? Välmående

Är du kittlig? Nej
Snarkar du? Inte vad jag vet
Stjärntecken? Vädur
Äckligaste insekten? hmm..  maggot eller likmask är inte så sweet
Stökigt el välstädat? välstädat
Längtar du mest efter nu? att det blir den 8e och sara och erik är gift.

Av virvlan - 1 juli 2007 10:09

Bild. Åhlens.se 

Någon dag på min semester antagligen en regning dag så har jag tänkt att göra en hel renovering. Får börja med en helkroppspeeling för att sen kliva ner i badet skön stund med väldoftande oljor och vårdande ingredienser för att  lena min hud,  lindra  musklerna efter en löptur och  lugna mitt sinne. Ansiktsmask för en torr hud, gillar Diors fuktmask, Hårinpackning med en varmhandduk lindad runt, skön musik och bara tänka på mig själv. Koppla bort hela omvärlden.

Tror och hoppas att detta inte bara blir en tanke utan att jag även förverkligar den.

Av virvlan - 1 juli 2007 09:40

Jag gillar att göra det lill extra när jag bjuder hem vänner och bekanta på middagar. Det finns oändliga saker som du kan hitta på det är bara fantasin och kreativiteten som kan sätta stopp för jag hittar på.

Något oväntat, något blommigt, något romantiskt, något fruktigt, något från naturen är bra alternativ för sommarens fester.


Dennna vackra kreation från Cult design inspirerades jag  av när vi var hemma hos mamma sist men jag använde mig av gråsten och betongkrukor eftersom vi satt ute. Ett tips är att plantera örter i krukorna så kan dina gäster själva plocka det de vill ha.


Av virvlan - 1 juli 2007 09:28

När värmen kommer och festligheterna är ett faktum så är det alltid uppskattat med is till drinken,  vita vinet eller saften på kalaset. Gör du isen lite festligare får du räkna dubbelt upp med antalet bitar som går åt.


Tips.

Plocka blommor och lägg i islådor fyll upp med vatten och ställ in i frysen. En annan variant är att lägga bär i islådan. Vinbär, hallon, smultron eller små jordgubbar är dekorativa.

När isen är klar så häll upp dem i en stor skål och det ser riktigt frestande ut.

Ovido - Quiz & Flashcards