Alla inlägg under januari 2007

Av virvlan - 30 januari 2007 20:41

Bild: http://www.em.comDet är inte alltid lätt att hänga upp tavlor, de här tipsen från Em gillar jag. Gå in och läs och lär.

Av virvlan - 21 januari 2007 19:28

Helgen har bestått av mycket film och tidningar. Köpte en ny tidning som jag suttit och bläddrat i och såg sen att den även finns på nätet http://www.familyliving.se/ inte lika roligt att bläddra i på nätet men en fin hemsida att kika in på. Nu ska jag gå på affären och köpa söndags choklad. Gott!

Av virvlan - 18 januari 2007 22:49

Foto: Frida Berglund (Cult design)Jag var in på http://cultdesign.blogg.se/ och hittade dessa produkter ur serien Viola. Det är Cult designs Lovisa Persson som har anammat en av inredningsvärldens trender - tredimensionella detaljer. Hon har formgivit krukan Viola.Jag tycker att den är mysig och spännande på ett sött sätt.

Av virvlan - 18 januari 2007 22:28

Ovan och från vänster: Härliga tyget Påtår,70 kr/meter. Dekorationsträd i keramik, 125 kr. Karaff, 75 kr. Liggande hjort (som kommer samsas med trädgårdstomtar och grodor). Runt diskställ, 295 kr. Produkter till Alla hjärtans dag. Bäddset Sigge, 129 kr. Bricka Solstrå, 95 kr. Handdukar Fiore, från 75 kr. Tvättkorg i packband, 225 kr.Foton, Citat Digitized, Åhlens.Jag hade med dessa bilder i november också men de känns mer aktuella nu när de anlänt till butikerna. När vårens produkter kommer till Åhléns så har Herr vinter kommit till Östersund. Natten mot idag har det snöat konstant, härligt med snöklädda trädgrenar och höga snödrivor.

Av virvlan - 14 januari 2007 18:04

Nu har två veckor gått av 2007. Tiden rullar på, inget jag kan göra åt det mer än ta vara på den. I helgen har jag tagit det lugnt, skönt. Lördagen gick till att kolla film, äta gott, städa(grundligt) och vila. (somnade på soffan kl åtta(lördag kväll) och vaknade sju i morse.) Idag har jag varit på fotboll och kollat slutspelet på futsal (inomhus sm) och nu blir det Beck. Ett lagomt slut på v2.

Av virvlan - 11 januari 2007 21:48

Bild: privatNär julen städas bort känns det fräscht att sätta buketter med krispiga tulpaner på borden. Vita tulpaner är just nu mina favoriter. Fick en bukett av mamma. Hon är världens underbaraste. Tack. Dessa råd fick jag av mamma floristen.Så här gör du:Låt papperet sitta kvar runt tulpanerna. Skär av ca 2 cm och ställ bunten i kallt vatten.När tulpanerna dragit vatten ca 30 min. kan de arrangeras i vas med raka vattenspända stjälkar.- Placera tulpanerna svalt nattetid.- Undvik att ställa tulpanerna nära frukt som avger etylengas. Detta påskyndar tulpanernas åldrande.- Fyll på vatten varje dag, tulpaner är törstiga blommor.

Av virvlan - 10 januari 2007 22:22

Bild:My piece of heaven.Denna bild får en verkligen att vilja ordna ett pysselrum. Bra struktur på små saker som lätt kan skapa oreda. Får väl se om detta kan bli ett framtida projekt.

Av virvlan - 7 januari 2007 17:36

Bild: http://www.aftonbladet.se/vss/bostad/story/0,2789,967078,00.htmlProdukterna på bilden:”Lloyd Jaquard” påslakan 695 kr, örngott 295 kr, från Laura Ashley. Laura Ashley har också det lyxiga överkastet i siden och sammet för dubbelsängen, runt 4 500 kr. Bäddat för sköna nätterEftersom vi spenderar ungefär en tredjedel av våra liv i sängen kan det vara värt att lägga lite extra möda på att göra sovrummet till en mysig och inbjudande plats. - En vuxen person behöver mellan sju och nio timmars sömn per natt.- Man måste sova minst sex timmar per natt för att kunna fungera normalt nästkommande dag.- Sömnens kvalitet är viktigare än hur länge vi sover. Att bli väckt många gånger per natt stör sömnrytmen.- Temperatur i sovrummet bör inte överstiga 20 grader.- Man sover bättre i ett tyst och mörkt rum.

Ovido - Quiz & Flashcards