Alla inlägg under december 2006

Av virvlan - 31 december 2006 10:37

Vill bara önska alla ett riktigt gott nytt år och hoppas det fylls med många roliga händelser. Lev livet och njut. Det går inte i repris. (Eller?)

Av virvlan - 30 december 2006 05:29

Bild: http://www.skonahem.comNu är julen över tycker jag även om det sjungs att julen varar ända fram till påska.Min jul har varit bra har ätit gott och umgåtts med nära och kära. Promenerat, druckit kaffe, spelat kort, hälsat på hos släkt/vänner och blivit rejält bortskämd av min familj.Det enda som saknats är den vita julen. Var har snön försvunnit? Nu laddar jag för ett nytt år. Har tänkt att 2007 ska bli mitt år : ) som alla andra år med andra ord.

Av virvlan - 21 december 2006 06:23

21/12 dan före dan före dan för dan före dopparedan.22/12 dan före dan före dan före dopparedan.23/12 dan före dan (före dopparedan.)24/12 dan=dopparedan=(doppa redan?)=dopparedagen=dopp i grytan-dagen.Nu är det bråda dagar för många, vad ska inhandlas? Tror säkert att det finns många långa checklistor som ska åtgärdas innan söndag.Jag måste erkänna att jag är bortskämd vad gäller julhysterin, jag tillhör den gruppen människor som fortfarande åker hem till mamma och blir ompysslad hela helgen. Jag och lillebror brukar åka hem dagen innan, sova över där. Den 23e klär vi julgranen och lägger klapparna under granen, griljerar skinka och bara myser i soffan. Förra året satt vi i soffan vid åtta på kvällen och spelade bingolotto i skenet från granen och elden i öppnaspisen. Riktigt mysigt. Kan tro att det blir likadant i år.

Av virvlan - 11 december 2006 22:59

I kväll har jag varit på glöggfika i glada vännerslag. Det är skönt att ha så otroligt fina vänner som jag har, blev bjuden på lussebullar, pepparkakor, knäck och glögg. Bra initiativ Maria.Nu blir det sängen! Finns det något bättre än en nybäddad säng? Sov gott.

Av virvlan - 10 december 2006 15:49

Bilder privat.I helgen har jag tagit det riktigt lugnt, jag har njutit av ledigheten. Mest sovit dock men behövde antagligen det. Jag har varit på Snö of swedens utförsäljning och inhandlat juliga smycken till kommande helger. Njutit av blommor som jag fått av N. De finaste jag någonsin fått.

Av virvlan - 9 december 2006 07:35

Bild:sias hemsidaNu var det några dagar sen jag skrev, det har varit en lång vecka med många annorlunda besked. Det känns faktiskt skönt med helg och jag ska försöka att bara vara ledig, inte alltid så lätt för mig. Är inte den sortens människa som gillar lugnet men jag är klok nog att förstå att även jag behöver ta det lugnt i bland. Har varit in på http://www.sia-homefashion.com/ och njutit av alla charmiga bilder. Det är underbart att bara drömma sig bort i en sagovärld med allt vackert julpynt.

Av virvlan - 5 december 2006 22:36

Det är så stilrent och snyggt med vitt. Den här inredningsstilen tycker jag om. Hittade den på http://www.zandvoort.se. Tänk om det kunde bli lika vitt och fint ute, för vad är väl en jul utan snö.

Av virvlan - 4 december 2006 21:58

Bild: Åhléns hemsidaDenna krans är riktigt dekorativ och gör din dukning till något extra. Fint och roligt att göra en annorlunda dukning. Finns på Åhléns.

Ovido - Quiz & Flashcards