Alla inlägg under mars 2007

Av virvlan - 27 mars 2007 21:09

Av virvlan - 25 mars 2007 08:54

Foto, min vän monikaSol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne. Idag har jag bara hunnit vakna, lyssnat på Howie Day, konstaterat att det ser ut att bli kanon väder och druckit en stor latte. Med andra ord så har den här dagen börjat ypperligt bra. Hoppas på en lika bra fortsättning.

Av virvlan - 24 mars 2007 17:18

.vaknade tidigt och åt frukost och läste tidningen..åkte upp på nya arenan kl 9 och kollade andra halvlek mellan alsen-ås slutade 4-3.åkte hem och kastade kartonger på återvinning.åkte till morbror och hälsade på lillkusin fikade i solen på verandan. Skönt.åt lunch på tages.kollade match nr 3 öfk-timrå slutade 0-0, ett svagt öfk. Oscarsson och Aliri turades om att göra snedpassningarna och det blev svårt att få till spel framåt. Första 15 och sista 15 var hyffsade. Bladh var bäst trots bara en första halvlek..har kommit hem nu för mellan landning, ska upp och kolla match nr tre mellan kd-stugun. (återkommer med resultat).skönt med så mkt friskluft kommer somna gott ikväll

Av virvlan - 24 mars 2007 17:13

Du glömmer väl inte att ställa fram kl en timme inatt : )Efter det impopulära sommartidsförsöket i Sverige år 1916 infördes sommartiden i landet först år 1980. Fr.o.m år 1996 fick hela EU genemsam sommartid: den börjar fr.o.m detta år sista söndagen i mars och slutar sista söndagen i oktober.2007 börjar sommartiden inom EU den 25 mars och upphör den 28 oktober.

Av virvlan - 22 mars 2007 21:15

Ja visst gör det ontJa visst gör det ont när knoppar brister.Varför skulle annars våren tveka?Varför skulle all vår heta längtan bindas i det frusna bitterbleka?Höljet var ju knoppen hela vintern.Vad är det för nytt, som tär och spränger?Ja visst gör det ont när knoppar brister,ont för det som växeroch det som stänger.Ja nog är det svårt när droppar faller.Skälvande av ängslan tungt de hänger,klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -tyngden drar dem neråt, hur de klänger.Svårt att vara oviss, rädd och delad,svårt att känna djupet dra och kalla,ändå sitta kvar och bara darra -svårt att vilja stannaoch vilja falla.Då, när det är värst och inget hjälper,Brister som i jubel trädets knoppar.Då, när ingen rädsla längre håller,faller i ett glitter kvistens dropparglömmer att de skrämdes av det nyaglömmer att de ängslades för färden -känner en sekund sin största trygghet,vilar i den tillitsom skapar världen.Av Karin BoyeSkulle kunna tro att denna dikt har många tolkningar....

Av virvlan - 22 mars 2007 20:55

Säg till om jag stör,sa han när han steg in, så går jag med detsamma.Du inte bara stör, svarade jag,du rubbar hela min existens.VälkommenAv: Eeva Kilpi

Av virvlan - 22 mars 2007 20:09

Om du har barn som precis som mig gillar att färglägga bilder och pyssla så kan du gå in på den här sidan http://helenas-web.nu/Barnsidan/Malarbok/ och skriva ut några roliga bilder så är helgen räddad. Ta fram färgpennorna och börja måla.

Av virvlan - 18 mars 2007 21:25

- Städa, tror jag har skurat varje liten millimeter av lägenheten i helgen.-Fika, födelsedagsfika hemma hos lillebror och L, mkt trevlig att samlas hela familjen. Inte allt för ofta tyvärr.-helgens låt Howie Day - Collide, killen har skön röst och jag gillar den.-bråk, har lyckats bli ovän men n om en bagatell grej, ibland undrar jag varför man reagerar som man gör. Idag blev jag iaf irriterad över att han inte ville hänga gardiner och sätta upp hyllor och städa ur ett skrot rum. Jag vill ju bara bli klar någongång!!! Han ville sitta vid datorn.-Ny serieBrothers & Sister kl 20.00 på kanal 5, gillade iaf första avsnittet så jag hoppas att resten blir bra. Kanske kan även jag börja följa en serie.

Ovido - Quiz & Flashcards