Alla inlägg under maj 2007

Av virvlan - 23 maj 2007 21:11

Idag efter jobbet gick jag och D och åt på lilla Siam, jag åt stekta risnudluar med kycklign, jordnötter, ägg och grönsaker. Riktigt riktigt gott!!!!

Sen gick vi och spelade bowling en timme, behöver väl inte säga vem som vann : )

Vi cyklade sen hem för att hinna se Milan - Liverpool. Heja Milan.


Grattis Öfk som äntligen fick med sig tre poäng efter att ha besegrat Timrå på bortaplan. Det kanske var övergången från 4-5-1 till 4-4-2 som behövdes. Får hoppas att de tar Gröndal på söndag, viktig match!


Nu är det nog talat om alla matcher. Nu ska jag dricka kaffe och titta på fotbollen på tv... Liverpool har dock ett litet övertag.

Av virvlan - 22 maj 2007 07:01

 Födelsedagar, jul, påsk, sistaapril, morsdag, farsdag är de högtider som i min familj leder till att vi samlas mamma, pappa+ anita, bror och två plastsystrar. Nu närmast står morsdag på tur och jag har fyra mammor att fira. Mamma, plastmamma, mormor och farmor. Traditionsenligt så skickar jag kort till mormor och farmor. Åker hem till mamma och umgås med hennne på dagen för att senare åka på restaurang och äta gott. På vägen hem till staden svänger jag in hos pappa och plastmor och dricker kaffe och kramar om dem. Så gör jag, hittade en rolig artikel i 100% Östersund som skrivits av Gunnel Edvardsson.I Sverige har vi firat morsdag sen 1919.


Handledning av morsdag från 1920.

1.Svenska flaggan hissas från hemmets flaggstång.

2.Mor hälsas om morgonen med sång av barnen.

3.Hon bjudes före uppstigandet på gott kaffe och bröd, berett av barnen. Hon hedras med blommor och en liten gåva.

4.Henne beredes, så långt det är möjligt, vila och frihet från allt hushållsarbete den dagen. Barnen bädda, sopa, laga mat och diska.

5.Vid eftermiddagskaffet eller på aftonen hålles en liten högtidlighet, där far i huset medverkar.

6.Frånvarande barn hälsa Mor med brev eller telegram eller vykort, som särskilt gjorts och tillhandahållles för mors dag.



Av virvlan - 22 maj 2007 06:53

Bild lånad från min vän Anettes blogg. Tack


Sitter i vardagsrummet och kollar ut genom fönstret, himlen är helt klarblå, sådär blå att jag känner sommarkänsla. Synd bara att graderna inte uppstår till mer än 10 grader.....

Men för att återgå till sommarkänslan så hoppas jag och tror på en skön sommar med mkt fotboll, glass i badhusparken, minigolf, picknick med filt, gröntgräs, goda mackor, kubb, brännboll, sommarblommor, fräknar, solkysst hud, gungmatta, bra böcker, promenader i massor, cykeltur utan mål, farmor, grilla med vänner.... ja sommaren verkar vara enhel del för mig.

Vad är sommar för er?

Av virvlan - 21 maj 2007 22:46

Bild: Åhléns 

Här kommer en länk från Åhléns hemsida med tips om hur du gör vackra paket

Nyttig inspiration inför våren och sommarens presenttider med morsdag, konfirmation, examen, bröllop och dop.

Tillfällen att få göra ett vackert paket är  alltid lika kul så  varför inte göra ett vackert paket tills nästa gång du blir bortbjuden.

 Lycka till och kom ihåg att det är bara du själv som sitter med begränsningarna om hur speciellt just ditt paket blir.

Av virvlan - 19 maj 2007 18:38

Gick in på DNs sida och hittade en trevlig och inspirerande artikle om En balkong fyra rum så nu är det bara att välja en stil. : )

Av virvlan - 18 maj 2007 20:12

Nästan varje gång så är jag så här tråkig!!! Vill helst inte vara med på kort. Jag gillar dock att ta kort och konstigt nog har jag ingen förståelse när jag själv står bakom kameran och andra inte vill vara med på kort. Ha ha.



Av virvlan - 18 maj 2007 20:05

Det här med fredagsmys är någonting som jag också vill ha, verkar som alla familjer med pappa, mamma  och barn har fredagsmys. Blir avundsjuk, jag vill också ha fredagsmys. Just nu sitter jag ensam i soffan och kollar på talang 2007. Var är myset ? N är på afterwork och jag är tråk trött : )

ähh så farligt är det inte men det vore inte helt fel att ha grönsaker och dip, sällskap i soffan och en hel skrattsalva. Får ta igen det en annan fredag.

Av virvlan - 12 maj 2007 07:59

You Belong in New York City You're the energetic, ambitious type.
And only NYC is fast enough for you.
Maybe you'll set yourself up with a killer career
Or simply take in all the city has to offer.


Gör testet du med.

Ovido - Quiz & Flashcards