Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Onsdagsfika

Av virvlan - 11 april 2007 21:30

Bild: Kollage från boken Cecilias fikastunderDetta recept är både otroligt enkelt att göra och väldigt god. Tycker absolut att ni ska testa.Kanelbulle sockerkaka* 175 g Svenskt Smör* 2 1/2 dl strösocker* 2 ägg* 4 1/2 dl vetemjöl* 2 tsk vaniljsocker* 1 msk bakpulver* 1 krm salt* 3 dl GräddfilFyllning:* 1 dl strösocker + 1 tsk kanel blandas * Sätt ugnen på 175°. * Rör smör och socker krämigt. Rör i äggen. Rör ner de torra ingredienserna omväxlande med gräddfilen. * Smörj och bröa en 1,5 l kakform med löstagbar kant. * Häll i hälften av smeten. Strö hälften av kanelsockret över smeten. Häll i resten av smeten och strö över resten av kanelsockret. * Grädda ca 1 tim.Ha en mysig fikastund och lycka till.

 
 
elaina

elaina

1 maj 2007 23:42

Låter mycke gott!
Ska absolut testa den till helgen.
En ensamstående Pappa jag känner bruka lösa kanelbulle-suget hos barna sålunda;
Han rosta mackor å bredde på smör medans dom va varma, sen strödde han påsocker å kanel å bjöd barna sina som sluka kanelisarna i ett nafs!
Nöden är ju som bekant uppfinningarnas Moder å Han hade ju ingen Moder att anlita för bullbak...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av virvlan - 12 december 2007 23:15

Nu flyttar jag, ev för alltid eller bara för ett tag, du hittar mig på http://virvlan.blogg.se...

Av virvlan - 9 december 2007 19:38

Av virvlan - 29 november 2007 21:34

Molly har jag bloggat om tidigare när jag var "barnvakt" åt mammas katt när hon var i Turkiet. Idag vill jag skicka en tanke till dig mamma och denna söta katt som idag blev överkörd. Har tänt ett ljus och tänker på dig mamma. Kram kram...

Av virvlan - 29 november 2007 21:29

De vackraste sakerna i livet kan inte ses eller röras. De skall kännas i ditt hjärta....

Av virvlan - 18 november 2007 21:40

I fredags efter jobbet åkte jag, N, lillebror och L upp till Arådalen. Arådalen ligger mitt uppe i ingenting och det är det som har varit så otroligt skönt. Pappa har timmerstuga där på 25 kvadrat innehållande 4 liggplatser, köksdel, vedeldad spis oc...

Ovido - Quiz & Flashcards