Direktlänk till inlägg 8 april 2007

Inrednings stilar

Av virvlan - 8 april 2007 08:17

MinimaliskMinimalistiskt är trend med stram inredning. Stora ytor med få möbler. Ledord: enkelt och rent, enfärgat, ljust gärna vitt, enkla linjer. Detaljerna får tala sitt språk. Gärna med effektfulla produkter som tex en stor vas som drar ögat till sig.MedaljongerMedaljongtapeter är tillbaka. 70-talets rum var helt medaljongtapetserat idag nöjer vi oss med en fondvägg. Ledord stora medaljonger,tungt röd, guld tapet, vågat. Inger elegans och stil. Mönstrade möbler mot mönstrade väggar i skapad harmoni är vågat. Tips är Åhléns tapet Katitzy eller Medaljong.LantligI en lantlig eller herrgårdsinspirerad inredning kan jag se både både bredrandigt och smalrandigt, bårder och blommigt. Ledord vitt, kandelabrar, slipat gammal glas och gärna föremål i silver.RomantiskRomantiskt med småblommigt tillsammans med randigt, rutigt och stormönstrat. Ledord:kandelabrar, prismor, kristallkronor och gärna virkade detaljer. Ljusa nyanser i rosa, rött, oranget, grönt är romantiskt. Rosa tillsammans med svart kan ge en häftig romantisk kontrast.GrafisktSvart, vitt i en dramatisk kombination har de senaste åren stark försökt slå sig igenom. Svart och vitt tillsammans är ganska hårt, men kan också vara väldigt häftigt. Ledord Svart, vitt, grafiskt mönster. Ex är Åhléns serie Carmen som finns i kuddar, tapeter och tyg på metervara.OrientaliskTänker främst på Indien eller Marocco med mörka kraftiga träslag, färgstarka mönster, guld och lyktor. Ledord: Medaljonger, mosaik, dova färger som mörkrött, olivgrönt, oranget, men också detaljer i lila och turkost, rökelser och meditation. Ex Mios Shiva serie.

 
 
Ingen bild

sigrid

8 april 2007 20:31

kan du inte lägga upp några bilder också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av virvlan - 12 december 2007 23:15

Nu flyttar jag, ev för alltid eller bara för ett tag, du hittar mig på http://virvlan.blogg.se...

Av virvlan - 9 december 2007 19:38

Av virvlan - 29 november 2007 21:34

Molly har jag bloggat om tidigare när jag var "barnvakt" åt mammas katt när hon var i Turkiet. Idag vill jag skicka en tanke till dig mamma och denna söta katt som idag blev överkörd. Har tänt ett ljus och tänker på dig mamma. Kram kram...

Av virvlan - 29 november 2007 21:29

De vackraste sakerna i livet kan inte ses eller röras. De skall kännas i ditt hjärta....

Av virvlan - 18 november 2007 21:40

I fredags efter jobbet åkte jag, N, lillebror och L upp till Arådalen. Arådalen ligger mitt uppe i ingenting och det är det som har varit så otroligt skönt. Pappa har timmerstuga där på 25 kvadrat innehållande 4 liggplatser, köksdel, vedeldad spis oc...

Ovido - Quiz & Flashcards